Buurthuizen in Toolenburg

Buurthuis De Amazone
Sinds het ontstaan van de wijk Toolenburg is buurthuis De Amazone de ontmoetingsplek voor buurtbewoners. Inmiddels is De Amazone al 23 jaar de plek waar veel activiteiten worden georganiseerd zoals: handwerken, schilderen, klaverjassen, bridgen, Engelse taallessen, yoga, gym en spelletjesmiddagen. Twee keer per maand wordt er op donderdagavond een buurtmaaltijd georganiseerd.
Buurthuis De Amazone is goed bereikbaar en er is voldoende parkeergelegenheid. Ook is het buurthuis toegankelijk voor minder validen.
website de Amazone

Sociaal Cultureel Centrum de Veste
De Veste ligt in de wijk Toolenburg-Oost in Hoofddorp gelegen tussen verschillende basisscholen, goed bereikbaar via openbaar vervoer of met de auto of fiets. De locatie is gestart in 1989 als sociaal cultureel centrum. Als faciliteit voor bezoekers uit de wijk om elkaar te ontmoeten, te vergaderen of activiteiten te volgen/organiseren. Voorbeelden van activiteiten zijn: biljarten, klaverjassen, yogalessen, bridgen, koffie inloop etc.
Iedere laatste vrijdag van de maand wordt er in De Veste een Eetcafe georganiseerd. Bezoekers nemen een maaltijd mee die vervolgens gezamenlijk wordt genuttigd.

Create De Veste is een creatieve activiteit binnen het sociaal cultureel centrum. Hier kunt u terecht voor de uitoefening van verschillende creatieve kunstvormen. Daarnaast is begin 2015 gestart met een Puzzelclub. Startmoment van deze club is het leggen van de grootste puzzel ter wereld.

Kom gerust een keer binnen kijken, als u nieuwsgierig bent geworden. Onder het genot van een kopje koffie of thee geven we u graag inzicht in de mogelijkheden. Ook kunt u natuurlijk zelf komen met leuke ideeen voor een activiteit. Uiteraard mag u met vragen altijd bellen of mailen!
website de De Veste