Renovatie sporthal het Spectrum in volle gang

Sporthal het Spectrum wordt helemaal opgeknapt voor de toekomst. De sporthal krijgt onder meer een nieuwe entree, horecaruimte, vergaderruimte, kantoor en kleedkamers. De afgelopen weken zijn diverse sloopwerkzaamheden uitgevoerd. De squashbanen, het restaurant, een deel van het zwembad en het gedeelte tussen het zwembad en de sporthal zijn gesloopt. Ook zijn de eerste nieuwbouw- en renovatiewerkzaamheden begonnen, zoals het aanleggen van de fundering van het horeca en de technische ruimte.

Duurzaamheid staat centraal bij de bouw van de sporthal. Zonnepanelen voorzien het gebouw van energie en de gevels worden geïsoleerd. Ook komt er vloerverwarming en een waterpomp voor warmte-koude opslag (WKO). Waar mogelijk worden materialen en onderdelen zoveel mogelijk hergebruikt. De oude sportvloer komt bijvoorbeeld te liggen in het nieuwe horeca. Deels is deze ook overgenomen door Sportfondsen Hillegom. De lockers van de zwembaden zijn bij diverse organisaties terecht gekomen, zoals voetbalverenigingen, een scouting club en bijvoorbeeld de Vereniging Sport Art Kroatië. De verrijdbare tribunes zijn overgenomen door HV Reehorst Handbal uit Ede.

Om de overlast voor sportverenigingen en scholen te beperken zullen de werkzaamheden zo veel mogelijk plaats vinden in de zomerperiode van 2018. Naar verwachting is de bouw oktober dit jaar gereed. Door de ingrijpende renovatie wordt de sporthal weer 40 jaar geschikt voor sportverenigingen en scholen.