WhatsApp buurtpreventiegroep starten in een paar stappen

Wil je zelf de veiligheid in je buurt te vergroten? Dit kan door het oprichten van een Buurtpreventie WhatsApp-groep. Met een Buurtpreventie WhatsApp-groep kan je verdachte situaties/personen en belangrijke zaken met betrekking tot veiligheid in de buurt direct melden en delen.

Hoe wordt u lid van een bestaande WhatsApp-buurtpreventiegroep?
Kijk op de website van WhatsApp Buurtpreventie (WABP) naar de WhatsApp-groep in uw buurt. Stuur de beheerder via e-mail een verzoek om deelnemer te worden. De beheerder voegt u toe aan de WhatsApp-groep met uw mobiele nummer.

Whatsapp deelnemers buurtpreventie Toolenburg april 2018

Hoe kunt u een WhatsApp-buurtpreventiegroep starten?

• Zoek op website van WhatsApp Buurtpreventie (WABP) of er al een WhatsApp-groep in uw buurt is. Als er nog geen groep in uw buurt is, kunt u zelf beheerder worden van een nieuwe groep.
  • Digitale Buurtpreventie groep aanmelden. Maak een e-mailadres aan voor aanmelding en communicatie met de leden van de groep.
  • Meldt u aan op de website van WhatsApp Buurtpreventie (WABP) met het e-mailadres en de groepsgegevens. Potentiële leden kunnen de WhatsApp-groep hiermee online vinden.
  • Om leden te werven kan u bij iedereen een briefje in de bus doen met uitleg. U legt hier in de werking en de regels uit en verwijst naar de wijze van aanmelden.
  • Voeg nieuwe groepsleden aan de WhatsApp-groep toe via hun telefoonnummer. Naam en het adres van de leden kunt u noteren.
  • Zijn er wellicht aangrenzende wijken met WhatsApp-groepen? Voeg de beheerders van die groep toe aan uw groep, om zo een groter netwerk te creëren.